Seka sotkua
Seka sotkua
En parempaa aihetta nyt keksiny Eli tänne saapi laittaa sitä sun tätä.Mä ihmettelen tota jutskaa että miks nuorissa on usein alle 16v eikä alle 18v. !7vuotias miesten sarjassa?
Kuulostaapi pelkästään rahan kerjuulta.-jepulis-
Re: Seka sotkua
Moi, mulle tuli tänään ihan sama ajatus, kun näin 16-v sarjailmoituksen. MItä ite muistan nuorten sarjassa olosta (siis siitähän ei ole vasta kuin parikyt vuotta aikaa) niin kyllä innostus pilkkikisoihin loppui siinä vaiheessa, kun joutui 17-vuotiaana 2 vuoden pilkkikokemuksella yleiseen sarjaan parikymmentä vuotta treenanneiden joukkoon. Tietty ne, jotka pärjää yleisessä jo junnunakin, eivät tästä välitä mutta se suurin massa ei ole huippuja (minä pilkillä) ja innostus lajia kohtaan laskee.Vieras kirjoitti:En parempaa aihetta nyt keksiny Eli tänne saapi laittaa sitä sun tätä.Mä ihmettelen tota jutskaa että miks nuorissa on usein alle 16v eikä alle 18v. !7vuotias miesten sarjassa?
Siltä pohjalta ton 16-v ymmärtää, että 14 v ja 18 v junnu eivät ole samalla viivalla edes fyysisesti mutta 17-18 vuotiaita toi kyllä sorsii.
t. Perttu
Kirjaimellisesti olen Pertun kans samaa mieltä.Tuo homma muuten on varmaan suht iso asia miks nuoria tippuu pois tuossa vaiheessa.En ole ollu vielä sellasissa kisoissa missä 17v jamppa pesee koko porukan.
Sellasia kisoja varmasti on ,mut ei ole mun kohdalle sattunu.Osaahan noi jampat onkia jo hyvin eihän siinä mitään mut silti.Ne kerkeää olla siellä aikuisten sarjassa ihan tarpeeks kauan aikaa.Joten annettas nuorten olla nuoria
Tuolla hommalla ei montaa euroa enempi saa ,myöhemmin kostautuu kun ne jättää harrastuksen kesken.
Nuorille samat sarjat mitä on ollu ennenkin ,ja paremmat palkinnot.Voittajalle kaffe paketti ei kovin nuoria kannusta.Kohta meitä ei ole ketään.-jepulis-
Sellasia kisoja varmasti on ,mut ei ole mun kohdalle sattunu.Osaahan noi jampat onkia jo hyvin eihän siinä mitään mut silti.Ne kerkeää olla siellä aikuisten sarjassa ihan tarpeeks kauan aikaa.Joten annettas nuorten olla nuoria
Tuolla hommalla ei montaa euroa enempi saa ,myöhemmin kostautuu kun ne jättää harrastuksen kesken.
Nuorille samat sarjat mitä on ollu ennenkin ,ja paremmat palkinnot.Voittajalle kaffe paketti ei kovin nuoria kannusta.Kohta meitä ei ole ketään.-jepulis-
Sillon kun mä alotin tän harrastuksen niin palkinnot nuorissa oli iha eri luokkaa kun nykyään.Nyt kun nuori voittaa niin pääsee nippa nappa omilleen.
Tällä tavalla nuoria ei kannusteta tätä lajia jatkamaan.Tarttis tehä jotain.Laji hiipuu ja hiipuu.Kohta niitä nuoria ei saa enää millään tän lajin pariin.
Nytkään ei nuoria montaa ole, on syy sit mikä tahansa
-jepulis-
Tällä tavalla nuoria ei kannusteta tätä lajia jatkamaan.Tarttis tehä jotain.Laji hiipuu ja hiipuu.Kohta niitä nuoria ei saa enää millään tän lajin pariin.
Nytkään ei nuoria montaa ole, on syy sit mikä tahansa
-jepulis-
Sillon kun mä olin junnusarjassa oli kotipuolessa (lähes) kaikki junnut kisoissa jomman kumman vanhempansa tai molempien kanssa (yleensä isä-poika tiimejä). Nykyään tällaisia perheitä ei ainakaan kilpaonginnan parissa juuri ole, eikä taida muuten olla juostenmäskäten kisoissakaan, joissa junnuna pääasiasssa kävin. Ehkä 10 vuoden päästä, kun nykyonkijoiden junnut alkaa olemaan sopivassa iässä?
Ja nyt sellainen ideanpoikanen. Keski-euroopassa tuntuu parikilpailu olevan yleinen kilpailumuoto. Ja nyt en tarkoita kahden hengen joukkuekilpailua, jossa tulokset vaan lasketaan yhteen vaan todellista parikilpailua, jossa pari onkii samalla tontilla istuimet rinta rinnan. Tässä jos missä olisi hyvä tapa saada vaihtelua kisoihin ja mahdollisesti näitä isä-poika joukkueita, koska laita nyt 10 v junnua onkimaan yksikseen isästä erossa 4 tunnin kisaan toiselle puolelle kilpailualuetta. Kokeneemmillekin onkijoille tämä olisi tosi hyvä oppimismuoto, kun voisi kaverin kanssa rakentavasti miettiä mitä pitää tehdä, että kala syö ja miten taktikoidaan. Joskus tällaista onkimuotoa treeneissä kokeilleena en voi kuin suositella ainakin treenikäyttöön.
Ja nyt sellainen ideanpoikanen. Keski-euroopassa tuntuu parikilpailu olevan yleinen kilpailumuoto. Ja nyt en tarkoita kahden hengen joukkuekilpailua, jossa tulokset vaan lasketaan yhteen vaan todellista parikilpailua, jossa pari onkii samalla tontilla istuimet rinta rinnan. Tässä jos missä olisi hyvä tapa saada vaihtelua kisoihin ja mahdollisesti näitä isä-poika joukkueita, koska laita nyt 10 v junnua onkimaan yksikseen isästä erossa 4 tunnin kisaan toiselle puolelle kilpailualuetta. Kokeneemmillekin onkijoille tämä olisi tosi hyvä oppimismuoto, kun voisi kaverin kanssa rakentavasti miettiä mitä pitää tehdä, että kala syö ja miten taktikoidaan. Joskus tällaista onkimuotoa treeneissä kokeilleena en voi kuin suositella ainakin treenikäyttöön.
Mitä se perttu oikein höpisee, mä ainakin tiedän heti yhden isä poika parin meinaan Pylsyt. Älkääkä nyt vaan ruvetko saivartelemaan mitään heidän iästään.perttu kirjoitti:Sillon kun mä olin junnusarjassa oli kotipuolessa (lähes) kaikki junnut kisoissa jomman kumman vanhempansa tai molempien kanssa (yleensä isä-poika tiimejä). Nykyään tällaisia perheitä ei ainakaan kilpaonginnan parissa juuri ole, eikä taida muuten olla juostenmäskäten kisoissakaan, joissa junnuna pääasiasssa kävin.
citius altius fortius
Käväsimpä tänään ongella ,no kalojakin tuli mut todellinen ylläri oli ,kun sain 2 kesää sitten tiputtamani partin kärjen ylös. Milläkö? No partilla Prkl paikalla 5 metriä vetyä ja kärki lojunu siellä sen 2 kesää ,ekaks luulin et on late kiinni ,mut partin kärkihän se sieltä tuli pintaan
Haavia ei kuiteskaa tarvinu ,hieman oli kyl monttu auki hetken aikaa et mitä ttua.Mä en käsitä miten se edes jäi kiinni siihen mun koukkuun ,kun oli muutenki täynnä syöttiä.Nauhat oli vielä tallessa ,mut en taida ottaa niitä käyttöön
Onkohan toi kärki enää käyttö kelpoinen?-jepulis-
Haavia ei kuiteskaa tarvinu ,hieman oli kyl monttu auki hetken aikaa et mitä ttua.Mä en käsitä miten se edes jäi kiinni siihen mun koukkuun ,kun oli muutenki täynnä syöttiä.Nauhat oli vielä tallessa ,mut en taida ottaa niitä käyttöön
Onkohan toi kärki enää käyttö kelpoinen?-jepulis-
[quote="Vieras"]todellinen ylläri oli ,kun sain 2 kesää sitten tiputtamani partin kärjen ylös. Milläkö? No partilla :lol: Prkl paikalla 5 metriä vettä ja kärki lojunu siellä sen 2 kesää :lol: :lol:
Mä en käsitä miten se edes jäi kiinni siihen mun koukkuun ,kun oli muutenki täynnä syöttiä.Nauhat oli vielä tallessa ,mut en taida ottaa niitä käyttöön :D
Onkohan toi kärki enää käyttö kelpoinen?-jepulis-[/quote]
Tottahan se käyttökelpoinen on , kun vedet päästää pois .
Minultakin on partin kärki hukassa , ja sempä takia haluisin tietää mitä
syöttiä käytit , jos vaikka tärppäisi .
Vapani oli Maver Dynastie 2 ja kärjen hukkaamisvuosi -85 . MI
Mä en käsitä miten se edes jäi kiinni siihen mun koukkuun ,kun oli muutenki täynnä syöttiä.Nauhat oli vielä tallessa ,mut en taida ottaa niitä käyttöön :D
Onkohan toi kärki enää käyttö kelpoinen?-jepulis-[/quote]
Tottahan se käyttökelpoinen on , kun vedet päästää pois .
Minultakin on partin kärki hukassa , ja sempä takia haluisin tietää mitä
syöttiä käytit , jos vaikka tärppäisi .
Vapani oli Maver Dynastie 2 ja kärjen hukkaamisvuosi -85 . MI
Syöttitiedot tänne myös, Garbolino GLV partin kärkiosat on olleet Vanajanniemessä vuodesta 1984 - tosin spagettikärjellä. ...Tai no, kyseinen partti on kylläkin löytänyt uuden omistajan jo kauan sitten. Ja ettei tulisi epäselvyyspykälää, niin myyntivaiheessa siihen oli jo hankittu uusi kärki... meikäläisen myyntitaidot kun ei riittäneet kärjettömän vavan myyntiin.
May the Force be with you. Always.
Mistä hyvä digitaalivaaka kalojen punnitukseen koukulla
ei mielellään halpis
T: Jyri
Re: Mistä hyvä digitaalivaaka kalojen punnitukseen koukulla
Tota öh?jyrib kirjoitti:ei mielellään halpis
olishan se mukavaa saada(edes joskus)
digi-vaaka koukulla
niin eli digi-vaaka koukulla, eikä mielellään halpis
ollaan hankkimassa samanlaista vaakaa sekä punnituspusseja.sensaksen vaaka oli jossain britti sivuilla myynnissä 39 punnan hintaan ja tarkkuus oli 10g aina 20 kg asti.milon netti sivuilla useita malleja mutta hinta selviää huomenna kun nenosen kake saa niiden koodi numerot.kuulin että lappeenrannan mm-kisoihin hankitut vaa"at olisi maksaneet punnituspusseineen noin 100 eur,joten ei mikään paha hinta.
www.harrisontackle.uk löytyy hyviä vaakoja 25 punnasta -100puntaan
JYri
JYri
Hirvijärvellä ko. vaa'at SM kisoissa käytössä. Mun mielipide: ei hyvät. tuuliherkkä ihan mielettöästi ja joudut odottamaan usean sekunnin ennen kuin se piippaus jostain tuli.m.e kirjoitti:ollaan hankkimassa samanlaista vaakaa sekä punnituspusseja.sensaksen vaaka oli jossain britti sivuilla myynnissä 39 punnan hintaan ja tarkkuus oli 10g aina 20 kg asti.milon netti sivuilla useita malleja mutta hinta selviää huomenna kun nenosen kake saa niiden koodi numerot.kuulin että lappeenrannan mm-kisoihin hankitut vaa"at olisi maksaneet punnituspusseineen noin 100 eur,joten ei mikään paha hinta.
Mulla olis "kaveri" hukassa (Jarno). Asuu lappeenrannassa.Reilu 30 v myös maajoukkueessa joskus ollu.Suku nimeä en viiti laittaa.Moni sen noista vihjeistä tietää.Ajattelin vaan kun ei ole ukosta kuulunu mitään et onko ukko viel hengissä.Veloista yms ei ole kyse ,muuten vaan kaveria kaipailen.
Yv:nä voi lähestyä kans jos ei halu tänne kirjottaa.
Yv:nä voi lähestyä kans jos ei halu tänne kirjottaa.