Pilkki- ja onkifoorumi

Foorumin Teille tarjoaa Keski-Hämeen kilpakoukku
Tänään on To Heinä 09, 2020 11:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Maalis 07, 2016 2:54 pm 
Poissa

Hello mun mielestä erittäin paljon parempi parttiin onkilaitteen kiinnitys on tämä https://www.youtube.com/watch?v=vaRc15VV-Qk
Itse tosin käytän silikonipätkää ja sitten myös solmuna allbright-solmua mutta nämä tietenkin makuasioita, tosin isommissa kuminauhoissa imo toi allbrightsolu on parempi kun se tekee siitä enempi virtaviisaisen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 07, 2016 3:27 pm 
Poissa

Sanon kyl suoraa et jos meikä voittais lotossa nii italia ois suunta siellä on kyl nii hyviä kalastuspaikkoja, ja hyviä kisoja, talvet siellä ja kesät suomessa kisoissa, tosin italian kieli pitäs sit varmaa opetella kun ei enkus siellä ilmeisesti pärjää, sama ku ranska,

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 07, 2016 8:45 pm 
Poissa

Uskosin että Savollakin pärjää Kolun kanavalla.. ;)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 8:02 am 
Poissa

Aika mielenkiintoinen tuo albright solmu. Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla jos joskus saa inspiraation.

Mut kiinnitetään onkilaite sitten albright solmuun, dacroniin tai octopus solmuun jota mä käytän, niin tuohon onkilaitteen lenkkiin on tässä pieni parannus. Kun tuon lenkin tekee niin solmua ei kannata trimmata noin siistiksi kuin tuossa videolla on vaan siiman pää kannattaa jättää 2x lenkin pituiseksi. Tämä sen takia, että kun onkilaitteen kiinnittää ja siimalenkki kiristyy kumpparin/dacronin ympärille niin solmun pitkä pää jää törröttämään kiristyneen lenkin sisältä. Sitten kun haluaa irroittaa onkilaitteen niin yksinkertaisesti vain ottaa kiinni kuminauhan/dacronin päästä niin, että kumppari pysyy kireällä ja vetää tuosta siiman päästä niin lenkki aukeaa. Säästää ainakin mun hermoja.

t. P

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 11:30 am 
Poissa

https://www.youtube.com/watch?v=3D1K_KR3olg Tosta mestari ite :D

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia