Matojen säilytys

Onkimiseen liittyvä keskustelu.

Valvojat: Harri, Jarski, Olli

Tommi

Matojen säilytys

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Onko kellään mitenkä kokemusta säilyykö nuo dendrot tollaisenaan siinä valkoisessa pussissa kuinka pitkään vai pitääkö sinne antaa ruokaa sekaan? Jäi Sm-kisoista aika tavalla tähteeksi ja pitäisi saada säilymään noin kuukauden ajan elossa.
m.e
Viesti:

Re: Matojen säilytys

Viesti Kirjoittaja m.e »

Moi.loppukesän ja syksyn varmasti säilyvät siinä pussissa. itsellä vielä huhtikuun matoja käytössä siinä samassa säkissä.
ne valkoiset sellupallurat ovat niiden safkaa ja ainakin nyt tulleissa pusseissa oli niitä runsaasti.viileä alle 10 asteen lämpötila niin varmasti säilyy. tosin siellä lapissa pitää jo varoa jäätymistä :oops:
Tommi

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jees, hyvä juttu sitten, ajattelin että ne pallerot jotain mullan happamuudensäätöä. Katselin jo perunamuussia noille ruuaksi kun joillakin enkkufoorumeilla sitä kehuttiin hyväksi matojen ruuaksi.
jyrib

Viesti Kirjoittaja jyrib »

Laita mielummin pari teelusikallista korppujauhoa pinnalle. Pidä säkki esimerkiksi kylmän betonilaatan päällä vaakatasossa ja kääntele säkkiä muutaman päivän välein. Multaa jota olen käyttänyt sen pussissa olevan lisäksi on Honkkarin puutarhurin multaa. Multaa säkissä saa olla mielestäni reilusti.
Mkanki

Viesti Kirjoittaja Mkanki »

Itse ruokin matoja perunankuorimis jätteellä.Pakastettuna kelpaa oikein mainiosti.Mullalla kun peittää niin en ainakaan moiti hajua.(mieto tuoksu muutenkin).Viihdykkeeksi olen antanut sekaan myös palapelejä.(paperisilppua)
Vastaa Viestiin