Onkilaitteiden tekoon pientä niksinurkkaa eli jos käytössä olevat haulit ovat kovia kuten nämä nykyajan haulit tuntuvat olevan niin ongelmahan näissä on että jos puristat liian vähän haulia niin se irtoaa helposti tai sitten jos puristat liian lujaa niin ei liiku siimassa millään ja siima katkeaa ennenkuin hauli liikahtaa. Eri kikkakolmosia näihin on näkynyt alkaen aina erillisen paksumman siiman laittamisesta rinnalle joka sitten vedetty pois tai sitten pihdeillä puristamalla siimaan 2-3 littanaa kohtaa joiden läpi hauli liikkuessaan laajenee sen verran että liukuu helpommin siimassa.
Itse olen alkanut käyttämään metodia jossa hauli puristetaan ekaksi lujasti kiinni siimaan jonka jälkeen haulia liikautetaan 90 astetta ja puristetaan taas uudestaan. Tällöin hauli liikkuu taas helposti ja sen jälkeen vielä kerran puristetaan alkuperäisestä puristuskohdasta jolloin hauli on hyvin kiinni siimassa mutta liukuu tarpeen vaatiessa ilman liiallista voimankäyttöä.
Haulit
Re: Haulit
Onhan noita erilaisia hauleja pehmeitä, puoli pehmeitä ja kovia. Aika isoja eroja muutenki noissa hauleissa.Millon mitenki on noi ns halkasut tehty. Tois puoleisia tai melki kokonaan halki. Noi puoli kovat ainaki mun mielestä ok.
Re: Haulit
Kokeile tätä auttaisiko niille sun koville hauleille. Alkaa 3:00 kohdasta: https://m.youtube.com/watch?v=ugc1OzOE1D8